Bhaktapur deel 1

28 maart 2019 - Bhaktapur, Nepal

De laatste dag van deze mooie reis komt inzicht. We zijn van Bandipur naar Bhaktipur gereden. Daar hebben we bijna (door alle opstoppingen) 7 uur over gedaan. Bhaktapur schijnt volgens de boeken de mooiste stad van Nepal te zijn. We maken echter gelijk iets akelig mee. Een jongen van een jaar of 10 vraagt om geld. Hij heeft maar een hand en kijkt wazig uit zijn ogen en heeft een snotterige neus. We zeggen tegen elkaar dat we niets geven. Er loopt een jongen langs van een jaar of 20 die er zo onopvallend mogelijk bijhoort. (In onze groep zitten twee meiden die bij de politie werkzaam zijn, die herkennen dit soort praktijken direct). De 20 jarige jongen is duidelijk de opdrachtgever. Het bedelen duurt ongeveer 10 minuten. Hij blijft maar doorgaan en laat zich niet makkelijk wegsturen. Als de opdrachtgever in de gaten krijgt dat wij hem doorhebben verlaten zowel de bedeljongen(ws lijmsnuiver verslaafd) als zijn opdrachtgever ons. Echt zo triest dit. De eerste indruk die we van deze mooie stad hebben is niet fijn.

Er wordt ons op het hart gedrukt door de reisleiding niet na 21uur op straat te zijn...

Het voelt niet echt prettig hier. Misschien dat het morgen bij daglicht anders is. ( s' nachts schijnt het hier erg rumoerig te zijn vanwege de honden en de belletjes van de tempel... We zullen zien. (Lees: horen)

We hebben met de groep een gezellige borrel op de rooftop van ons hotel. Chill muziek, cocktails en wijn.

Rooftop view Bhaktapur

1. Hannie Steenberg:
    28 maart 2019
    Wat een belevenis ,schitterende verhalen heb er van genoten maar ja aan allies Komt een eind 👍
  2. George:
    28 maart 2019
    Mooie verhalen. Leuk om mee te lezen.
  3. Hanneke:
    28 maart 2019
    Wat sneu voor zo’n jochie of niet dan. Alvast een goede terugreis gewenst!
  4. Miranda Postel:
    Mooie verhalen Renate. En wat 'n belevenis zeg. Goede terugreis !! Henig an