Bhaktapur deel 2

29 maart 2019 - Bhaktapur, Nepal

Ondanks de honden die bijna de hele nacht blaffen en het bijna continue gerinkel van de belletjes bij de tempels heb ik toch goed geslapen. Dit geldt alleen voor mij, de rest heeft matig tot slecht geslapen.

Er staat een heerlijk ontbijtje klaar beneden. En als we dit op hebben wachten we op Christoff en Peggy die een rondvlucht hebben geboekt boven het Himalaya gebergte. Als zij terug zijn maken we ons klaar voor de stadswandeling (4uur).

Bhaktapur is werkelijk een prachtige stad. Het heeft wel veel schade opgelopen als gevolg van de aardbeving.

Aardbeving

Keramiek makenOude vrouw

Er zijn veel tempels. Een aantal zijn hevig beschadigd maar wonderwel de de aller grootste tempel van Nepal is onbeschadigd gebleven, de Nayatapona. Een pagode tempel bestaande uit 5 verdiepingen.

Pagode 5 etages

We wandelen langzaam verder en komen bij het paleis met 55 ramen, we hebben geluk en mogen naar binnen. Er zijn daar fresco' s getekend op de muren. We mogen geen foto's maken.

Van het laatste geld kopen we souvenirs en pakken langzaam onze koffers in. Morgenvroeg gaan we naar het vliegveld en zit onze reis erop.

Vanmorgen heb ik stilgestaan bij het kleine tempeltje die aan de overkant van ons hotel staat en bedankt voor de fijne reis die ik gehad heb en in mijn gedachten jullie bedankt voor de tijd en moeite die jullie hebben genomen om mijn verhalen te lezen. Namasté

Offer tempeltje

1. Laurens:
    29 maart 2019
    Mooie verhalen, goede terug reis
  2. Angela:
    29 maart 2019
    Ik heb ervan genoten, goeie reis buuf!
  3. Lidy Krone:
    Mooi Renate ,goeie reis😘
  4. W Kuipers:
    29 maart 2019
    Heel erg leuk om je mooie verhalen te lezen👌
  5. Leonie:
    29 maart 2019
    Wat een mooie reis Renate!! Erg leuk om mee te mogen lezen. Goede terugreis! Tot snel!
  6. Hermie van Hall:
    29 maart 2019
    Het was leuk om jouw reisverhalen te lezen. Goede reis naar huis en dan snel weer afspreken met ons clubje om bij te kletsen😘
  7. Hannie Steenberg:
    29 maart 2019
    Fantastische reisverhalen ik heb ervan genoten ,goede reis terug tot gauw 😘
  8. Erna:
    30 maart 2019
    Mooi, goede reis, bijzondere ervaring.
    Leuk om met je mee te mogen lezen...
  9. Wilco:
    30 maart 2019
    Hele mooie verhalen Renate. Vaak "pur" genieten van mooie foto's en treffende verhalen. De opmerking "huilende knieën " was ook mooi😂

Goede terugreis!
  10. Miranda Postel:
    30 maart 2019
    Je bent nu vast onderweg naar huis. Heb genoten van jou verhalen, heel bijzonder 😘 hoop gauw met je bij te kletsen, lieve nicht. Goede reis. Liefs
  11. Ans:
    1 april 2019
    Ik heb net even de mooie reis weer de revue laten passeren aan de hand van jouw reislogger. Dank je wel.
    Zit je al weer een beetje in je ritme...
    Jammer dat een mens die rust niet kan vasthouden.
  12. Renate:
    1 april 2019
    Hi Ans, jahoor het ritme lukt aardig. Geen last van jetlag. (Ook geen tijd voor...hahahaaa). Tis toch een heel andere beleving dan een Europese vakantie. Deze reis geeft verdieping en veel meer voldoening. Je hebt gelijk tis moeilijk om de rust vast te houden.. misschien helpt het verslag en de foto's om het gevoel weer op te roepen. Dikke kus.