Chitwan National Park

26 maart 2019 - Ratnanagar, Nepal

Gisteren en vandaag zijn we in Chitwan. Een natuurpark dat tegen de Indiase grens de Teria, in de zuidelijke warme laagvlakte ligt. Sinds1973 is dit een Nationaal Park. Je kunt hier neushoorns vogels, herten, apen, krokodillen en als je geluk hebt een Bengaalse tijger (nachtdier) of beer zien.Het weer is prima, het voelt (sub)tropisch aan. (klammig en warm). We boeken een kanotocht met zijn allen en laten ons afvoeren met de stroom op de RaptiNadi.

KanotochtKano tochtKano's

We spotten apen, herten diverse krokodillen, div vogels en een neushoorn.

NeushoornKrokodil (Muggs)

Na 3 kwartier moeten we uitstappen en het bos in.... best eng. Er wordt ons op het hart gedrukt om met de groep bij elkaar te blijven, omdat we dan veilig zijn. Maar ja dat is best een opgave omdat iedereen fotos wil maken en op een gegeven moment toch de groep wat versplinterd.  Onze gids verteld over de killing tree, de naam zegt het al. De boom slingert zich om andere bomen, deze boom gaat dan sterven.

Killertree

Killertree

We kunnen ons opgeven om morgen met een jeepsafari mee te gaan. Het weer laat zich niet heel goed aanzien en hier op de lodge is het prima vertoeven. Ik besluit om morgen hier te blijven. Massage is ook fijn 😉.

Iedereen was enthousiast over de kano tocht, dit had best nog langer mogen duren.. ik hoor het ook van andere toeristen.

Chitwan is ook bekend van de olifanten ritjes met toeristen. Uiteraard doen we dat niet. Ook vanuit onze lodge (Ik zal morgen iets meer vertellen over de lodge, Nederlands project ) wordt geadviseerd niet met de olifanten mee te gaan.

Olifant voerenOlifantenjongen

Het zijn eigenlijk 3 dingen die je hier kunt doen. Kanovaren, jeepsafari en olifanten ride. (Oh nee... vier... massage 😍😍😍.

Genieten, Namasté

1. Hannie Steenberg:
    26 maart 2019
    Laat je morgen maar lekker masseren wel verdiend ,maar het blijven prachtige verhalen en foto,s😘😘👍
  2. Hanneke:
    Fijn fijn , wat genieten daar! Enjoy !! 😘😘
  3. Miranda Postel:
    Welverdiende masage Renate. Goed idee 🙌 lekker genieten
  4. Larette:
    26 maart 2019
    Wat een super vrolijk land met al die kleurtjes. En zulke mooie foto's. Haal alles er uit wat er in zit het is zo bijzonder. Lieve groetjes