Dag 1: trektocht naar Naya Pul naar Ulleri (1960m)

20 maart 2019 - Pokhara, Nepal

Om 7:30 vertrokken we met de bus naar Naya Pul. Voordat we vertrokken hebben we kennis gemaakt met onze sherpa's. Mooie jonge mannen uit de omgeving van Pokhara 😉.De zon schijnt...het laat zich allemaal goed aanzien😎. In Naya Pul worden we afgezet... de trekking waar ik zo lang al naar het uitgekeken begint😍. De eerste kilometers zijn goed te doen er zitten wel een aantal klimmetjes in, als het zo verder gaat teken ik ervoor. Mijn onderbuik gevoel geeft me echter aan dat het zo niet gaat verlopen....

We gaan vol goede moed verder, de zon schijnt en het wordt warm en warmer, de eerste kleding gaat uit en we lopen lekker verder met korte mouwen en sommigen met korte broek. De hitte is eigenlijk op dit moment onze ergste vijand. We lopen pal in de zon en het blijft stoffig op de weg. Er is regen voorspeld vanaf 13 uur. (Omdat het nu wel erg heet is kijk ik er een beetje naar uit😉).Ondertussen genieten we van de weg en de omgeving. We komen in een dorpje aan waar de mannen van het dorpje bezig zijn op een stuk land, eerst konden we niet goed zien wat ze deden. Langzamerhand werd het ons duidelijk dat ze een buffel aan het slachten waren. Ahum... ja zo gaat dat hier. .

Buffel slachten

Inmiddels is het lunch tijd en dat wat we krijgen smaakt ons goed. Eiwitrijk en vegetarisch en voor de tocht krijgen we het advies van de begeleiding om ook koolhydraten te eten in de vorm van noedels.

We lopen na de lunch verder het begint het eerst langzaam maar later harder te regenen, dus de regenkleding uit de tas en  verder lopen. We komen bij een hangbrug (waar uiteindelijk Mirjam ook over durft, Mirjam chapeau!!!).

Hangbrug

Waterval

Na de hangbrug begon mijn voorgevoel waarheid te worden... 2,5 uur trappen naar boven!!! Super steil, al snel denk ik.. tis je hobby, blijven lachen Renate. Maar oh oh wat was het afzien. Soms gewoon maar even stoppen om een foto te maken(hahaa kon je mooi ff uitpuffen). In de verte hoorden we koebellen, het geluid kwam onze kant op, dat zou inhouden dat ze de naar ons toe kwamen over de trappen naar beneden. Het duurde eventjes en toen zagen we wat het was. Het waren werkpaarden die dagelijks alle trappen af en weer op moesten met 50kg aan beide kanten (bevoorrading voor het dorpje).

Paarden op de trappenPaarden op trappen

Ezeltjes

Uiteindelijk kwamen we boven en lazen op een steen dat het 3280 trappen waren.

3280 treden omhoog

Inmiddels aan gekomen in onze logde en gaan we naar onze kamers.  Erg basic, je kan het vergelijken het met onze Nederlandse jaren zestig. In de lodge is het koud. Later steekt men tijdens het eten de kachel aan. Omdat het koud is zitten we allemaal gezellig bij elkaar en ik moet zeggen... het heeft ook wel wat.

We hebben 14 km gelopen en 16000 stappen gezet en 900 meter gestegen.