Dag 2: trektocht van Ulleri (1960 meter)naar Gorepani (2850 meter)

21 maart 2019 - Ghorepani, Nepal

Vandaag is het Happy Holy, een Indiaas, Nepalese feestdag. Er wordt gevierd dat de winter voorbij is. Het wordt gevierd met felle kleuren droge verf die ze over de mensen uitwaaien. Dat wilde de sherpa's ook bij ons doen, maar alleen ons gezicht vonden we oké😉.

Happy HolyStenen tafereeltje

De wandeltocht ging vandaag weer gelijk steil omhoog (met trappen) 1,5 uur.

Trekking Ulleri naar Gorepani

We waren wat brak van gisteren maar toen we een maal liepen en het eerste kwartiertje voorbij was, kwamen we in swung en liepen we lekker. Het was zonnig en dat is fijn. Na de eerste anderhalf uur gingen we het bos (zij noemen het de jungle) in, weer stijgen, soms trappen, soms gewoon geleidelijk omhoog.  We moeten vandaag 900 meter in totaliteit stijgen. Erg mooie omgeving met veel watervallen.

Waterval Tadapani naar GhandrukWaterval Tadapani naar Ghandruk

Waterval Ulleri naar Gorepani

We passeren diverse Nepalese authentieke dorpjes waar de mensen ons onthaalden met, Namasté. Ze zijn zoooo blij dat er toeristen komen naar Nepal. Onze dragers gaan met ons mee en zijn gezellig. Ze zijn ontzettend lief en wachten op ons als we even een foto willen maken (lees: uit puffen en nieuwe moed verzamelen 😂). Ze voelen zich verantwoordelijk voor iedereen en helpen ons waar ze kunnen.

We naderen bijna ons eindpunt Gorepani,

Aankomst Gorepani

We zijn er :-)

alle huizen zijn blauw geverfd,

Dorpjes in blauw

de zon schijnt. Het ziet er prachtig uit. Er ligt hier sneeuw. Het is rond het vriespunt. Je kunt je misschien voorstellen dat het zonder cv hier echt heel koud is. Er wordt hier op gasolie gestookt en natuurlijk met hout. We komen bij onze lodge aan, eerlijk gezegd, het is wel afzien hier. Oud, koud en slechte voorzieningen. Maar goed de knop was al om en we nemen, hoe het komt. Althans ik wel, het is Nepal.

Het eten is gelukkig wel goed. (Al waren de meningen hierover verdeeld 😉).Het wordt hier smakelijk bereid, ik vind het in ieder geval lekker.  We gaan op tijd naar bed, morgen vroeg gaan we naar het hoogste punt van onze reis. Poon Hill (3280 meter) voor de mooiste zonsopgang ter wereld 😉.  De wekker wordt gezet op 4:30 🤔

Namasté

Dag 2: 2860 meter. 18000 stappen 900meter gestegen 13km gelopen