Ratnanagar

28 maart 2019 - Ratnanagar, Nepal

Hmmm daar knap je van op. Heerlijke massage, 2 uur lang hebben alle spieren aandacht gekregen, ik ben weer als nieuw 😊. Gaby en Peggy blijven ook op de lodge en gaan dus ook niet mee met de safari. Het zijn onwijs leuke meiden, ik kan enorm met hen lachen, we zijn open en eerlijk. We zien een jonge ober lopen met schoenen die half uit elkaar hangen... hij loopt met zijn voet buiten de schoen. Té erg. We nemen een besluit dat we nieuwe schoenen voor hem gaan kopen. Hebben we gelijk een doel om naar het dichtstbijzijnde stadje te gaan. Na mijn massage vertrekken we met de tuk-tuk naar Ratnanagar

Tuk Tuk

Daar aangekomen komen we op de local market... op zoek naar nieuwe sneakers

Tuk Tuk

Ze zijn er te kust en te keur maar we willen de mooiste natuurlijk. Het lastige is dat de mensen hier zo dienstbaar zijn dat ze voor ons gevoel overal ja op zeggen... is dit maat 7? Ja! Vervolgens pakken we een andere zichtbaar kleinere schoen.. je raadt het al..ook maat 7. Dus moeten we zelf gaan gokken. We zien mooie adidas sneakers die we kopen. 1400 roepies (€12,-). Als laatste nog vers fruit kopen op de markt

Local Market

en weer met de tuk-tuk terug naar Sapana Lodge. Onze ober is er heel erg blij mee en... ze passen precies 😀😀😀

De Sapana village is ontstaan in 2006. Een toenmalig 16 jarige jongen kwam in contact met een Nederlands echtpaar. Hij wilde graag iets voor zichzelf beginnen. Hij was zo enthousiast en gedreven dat het echtpaar een investering heeft gedaan. Kleinschalig is het begonnen, met als (neven) doel dat de hele gemeenschap mee kon profiteren. Sapana in Nepalees betekent DROOM. Inmiddels is er een (montosori) school gebouwd waar de kinderen uit het dorp onderwijs krijgen en zijn er diverse vrouwenprojecten (handicrafts) echt mooi om te zien. Inmiddels zijn er 30 kamers en uitbreiding zit er aan te komen.

Sapana appartement

Bloementuin

De safari die ik heb overgeslagen stond in de Lonely Plant als niet zo interessant. Resultaat van de groep die wel op safari is geweest: De tijger is gemist op één minuut na, de beer is niet gezien. Wel veel herten & neushoorns. Mijn voorgevoel om niet te gaan wordt toch een beetje waarheid. Al geven de safarigangers aan een mooie dag te hebben gehad.

Namasté

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hannie Steenberg:
    28 maart 2019
    Wat fijn voor die ober goed werk gedaan 👍😘,Geniet er nog van groetjes